Szanowni Słuchacze, jeśli potrzebujecie pomocy lekarza/pielęgniarki lub położnej poza godzinami pracy Waszej Przychodni czyli w nocy lub w święta możecie korzystać z nowo otworzonej infolinii (bezpłatnie).

Jak TPK działa w przypadku kontaktu telefonicznego

W trakcie rozmowy z konsultantem zostanie przeprowadzony z Tobą wstępny wywiad, podczas którego zostaniesz zapytany o imię i nazwisko oraz numer PESEL. Następnie skontaktuje się z Tobą pielęgniarka i w razie potrzeby lekarz.

NUMER TELEFONU 800 137 200

Możesz również wypełnić formularz pod linkiem https://dom.mz.gov.pl/nocna-swiateczna-opieka a w ciągu 3 godzin lekarz sam do Ciebie zadzwoni. 

 

Teleplatforma Pierwszego Kontaktu (TPK) jest dostępna:

  • poza godzinami pracy Podstawowej Opieki Zdrowotnej, czyli:
  • od poniedziałku do piątku w godzinach od 18:00 do 8:00 następnego dnia
  • soboty i niedziele oraz inne dni ustawowo wolne od pracy, w godzinach od 8:00 do 8:00 następnego dnia
  • obecnie infolinia obsługiwana jest tylko w języku polskim.

 

image001

Z TPK możesz skorzystać w sytuacji:

  • nagłego zachorowania, poza godzinami pracy POZ,
  • nagłego pogorszenia stanu zdrowia, gdy nie ma objawów sugerujących stan bezpośredniego zagrożenia życia, a zastosowane środki lub leki dostępne bez recepty nie przyniosły spodziewanej poprawy,
  • gdy zachodzi obawa, że oczekiwanie na otwarcie przychodni POZ może znacząco niekorzystnie wpłynąć na Twój stan zdrowia.

Kontaktując się z TPK, otrzymasz poradę

  • pielęgniarki/położnej 
  • lekarską.

w formie telekonsultacji.

W ramach TPK uzyskasz:

  • poradę medyczną
  • e–receptę
  • e–skierowanie
  • e–zwolnienie.