Szanowni Słuchacze, jeśli potrzebujecie pomocy lekarza/pielęgniarki lub położnej poza godzinami pracy Waszej Przychodni czyli w nocy lub w święta możecie korzystać z nowo otworzonej infolinii (bezpłatnie).
Jak TPK działa w przypadku kontaktu telefonicznego
W trakcie rozmowy z konsultantem zostanie przeprowadzony z Tobą wstępny wywiad, podczas którego zostaniesz zapytany o imię i nazwisko oraz numer PESEL. Następnie skontaktuje się z Tobą pielęgniarka i w razie potrzeby lekarz.
NUMER TELEFONU 800 137 200
Możesz również wypełnić formularz pod linkiem https://dom.mz.gov.pl/nocna-swiateczna-opieka a w ciągu 3 godzin lekarz sam do Ciebie zadzwoni.
Teleplatforma Pierwszego Kontaktu (TPK) jest dostępna:
- poza godzinami pracy Podstawowej Opieki Zdrowotnej, czyli:
- od poniedziałku do piątku w godzinach od 18:00 do 8:00 następnego dnia
- w soboty i niedziele oraz inne dni ustawowo wolne od pracy, w godzinach od 8:00 do 8:00 następnego dnia
- obecnie infolinia obsługiwana jest tylko w języku polskim.
Z TPK możesz skorzystać w sytuacji:
- nagłego zachorowania, poza godzinami pracy POZ,
- nagłego pogorszenia stanu zdrowia, gdy nie ma objawów sugerujących stan bezpośredniego zagrożenia życia, a zastosowane środki lub leki dostępne bez recepty nie przyniosły spodziewanej poprawy,
- gdy zachodzi obawa, że oczekiwanie na otwarcie przychodni POZ może znacząco niekorzystnie wpłynąć na Twój stan zdrowia.
Kontaktując się z TPK, otrzymasz poradę
- pielęgniarki/położnej
- lekarską.
w formie telekonsultacji.
W ramach TPK uzyskasz:
- poradę medyczną
- e–receptę
- e–skierowanie
- e–zwolnienie.